LIVET GÅR INTE I REPRIS

fredag 16 september 2011

Sunshine

Åhhh höst sommar väder, härliga sol, visst blir man glad och sprallig och får positiv energi !!!
Ni som följer mig vet att jag är ute och gå varje dag ca 1,5 timme. Men idag ville jag slå på stort, så jag packade ner vattenflaskor och frukt i min lilla lilla rosa fjällräven väska och begav mig ut på en lång promenad utöver det vanliga. Men radio i öronen och en stegräknare och väska på ryggen traskade jag en runda jag aldrig gått. Stannade halvvägs åt banan och drack vatten och njöt i solskenet. Rundan tog mig ut i 2,5 timme, kändes inte så länge ändå, tur man har riktigt bra skor, väl vart varenda öre. Väl inne efter en dusch och lite lätt lunch, så är jag lätt stumm i benen, älskar känslan när man gått långt eller när man har styrketränat och ha träningsvärk i hela kroppen, då känner jag mig riktigt nöjd. Nu inväntar jag min andra hälft som slutar jobba om en stund. Ikväll ska det lagas köttfärspaj med vitlöksdressing och sallad. Sen är det nog efterrätt tända ljus och film framför tvn.





Himmlen är oskyldigt blå...som Ted Gärdestad skulle ha sagt ..
Tjing tjong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar