LIVET GÅR INTE I REPRIS

måndag 29 augusti 2011

Bak Dag

Idag blev det en tur till spa för träning och bad, men efter 10 min på löpbandet så insåg jag att jag mår inte 100 % i kroppen, nåt som sitter kvar sen dagen innan, så då blev det en dusch innan hemfärd. Väl hemma efter att jag packat upp väskan och vikit tvätt och ätit lunch, så landade jag i soffan, efter en halvtimme blev jag rastlös... Blev ett gäng kanel och vaniljbullar och sen snurrade jag ihop några brownies oxå..måste lära mig att bara göra ingenting ibland...fast för mig är det avkoppling när jag får vara i köket och antingen laga mat eller baka.







Använder vetemjöl special för luftigare, bullar, bröd mm. Samt att jag inte smälter smöret utan skivar ner det i mjölet med salt socker och jäst, mjölken värms till 37´, häller i mjölken rör runt och häller i mjöl efter behag. Mycker mer saftigare bullar.




Mmmmmm Mumsiga Brownies, så lätta att göra...

Smält 100g mörk choklad och 100g smör i en kastrull på svag värme, låt svalna.
Knäck i 2 ägg, 2 dl socker, 1,5 dl mjöl, 1 tsk bakpulver, rör runt, häll ut i en liten form klädd med bakplåtspapper. 175´ i 25 min, jag tar ut min efter 18-20 min för att få den lite klibbigt kladdig.
Servera m vad man vill, jag har utan nåt till. Man kan ha grovt hackade nötter i eller hackad choklad.



Farligt gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar