LIVET GÅR INTE I REPRIS

söndag 28 augusti 2011

Fyndat på loppis

Idag bar det av mot johannishus loppmarknad och som vanligt när det är loppis så fyndade jag lite...



Dom här fina kannorna som mn kan ha till mycket, sås, saft mm..




Dessa fina skålarna med det röda mönstret, fanns tyvärr bara 5 st av dom, men dom fick följa med hem ändå..


8 st vita mattallrikar med ett mönster att pärlband runt om, för en tid sen köpte jag precis likadana fast assieter på en annan loppis..


Och sist men inte minst det jag blev mest glad över .............:




16 st koppar och fat, koppen var precis som den jag letade efter den är inte för vid och inte för liten ( nu dricker jag ju inte kaffe, men dom som gör har sagt så). När min mamma fick se dom här så sa hon att hon var uppvuxen med att hennes föräldrar drack ur likadana koppar.

Tycker verkligen om att gå på loppisar, har aldrig gillat det förr, men nu när man antagligen kommer upp på åldersstegen =) , det är mera charm och historia bakom gamla saker, som verkligen lever kvar. (gillar självklart nya saker oxå). Som sagt jag älskar den lantliga idyllen, vitt vitt vitt och nån klick med färg här och där, tex koppar m fat.
Så vet ni med er att ni har nåt som ligger och ta plats på vinden och ändå tänkt slänga det, hör mer än gärna av er, jag köper och det kommer till användning hos mig...

Efter att vi haft kaffe besök av mina älskade föräldrar i eftermiddag, så har jag nu landat i soffan under filten med ont i magen och huvudet.. medans min kära lagar middagen idag... Trevlig kväll.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar