LIVET GÅR INTE I REPRIS

onsdag 17 augusti 2011

Uppe Med Tuppen

Idag steg jag upp 07.00, var sugen på att baka muffins, min sambo e ledig så han ville ha sovmorgon så jag smög upp.  Sagt och gjort, när jag väl skulle börja i köket så stötte jag på denna lilla krabaten med ett skrålande tjut, rädd som jag är för spindlar, så stod jag länge länge och funderade hur jag skulle få bort den. Jag tassade försiktigt upp til den sovande sambon och, pratade med lite viskande röst,
- tssst det är en spindel i köket, kan du hjälpa mig och ta bort den ?
- ja jag hörde att du skrek, men den e inte farlig.
-men jag kan inte ha den där när jag ska baka, den är såå stor 
-men jag skulle ju ha sovmorgon
-ja men du kan sommna om efter du har tagit bort den, snälla
-spring ner och titta om den är kvar och ropa isåfall
-JA den är kvar
-JA den var stor den du
-Svoops in i dammsugaren ! Otroligt tacksam för hjälpen. 




Och resultatet från muffins till cupcakes ..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar